Ekonomi

Hava Taşımacılığı Mart Ayında Kısmen Azaldı

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), küresel hava kargo pazarlarına kıyasla düşüşün devam ettiğini gösteren Mart 2023 verilerini yayınladı. Bu düşüş eğilimi Mart 2022’de başladı.

Hava taşımacılığı için, kargo ton-kilometre (CTK’ler) cinsinden ölçülen küresel talep, Mart 2022’ye kıyasla %7,7 (uluslararası operasyonlar için -%8,1) düştü. Bu, bir önceki Şubat performansına (%-9,4) göre hafif bir iyileşme ve yıllık düşüş oranı Ocak ve Aralık aylarında görüldü (sırasıyla -%16,8 ve -%15,6).

Bu noktada, bunun potansiyel olarak mütevazi bir yumuşama eğilimi başlangıcı mı yoksa piyasadaki dalgalanmaların bir yansıması mı olduğu belirsiz. Ne olursa olsun, Mart performansı COVID öncesi seviyelere (% -8,1) kıyasla tekrar negatif bölgeye kaydı.

Kapasite (mevcut kargo ton-kilometre, ACTK cinsinden ölçülür) Mart 2022’ye kıyasla %9,9 arttı. ACTK’lardaki güçlü artış, işin yolcu tarafının toparlanmaya devam ettiğini de gösteriyor.

IATA’ya göre, çalışma ortamındaki birkaç faktör dikkate alınmalıdır:

– Rekor düzeyde düşük işsizlik oranlarına rağmen, küresel ekonomi, sıkılaşan küresel finansal koşullar, yüksek küresel borç seviyeleri ve Ukrayna’daki savaşla bağlantılı olanlar da dahil olmak üzere tedarik zinciri sorunları gibi faktörlerin birleşimi nedeniyle yavaşlamaya devam ediyor.

– Zayıflayan küresel ticarete paralel olarak, küresel olarak yeni ihracat siparişleri için Satın Alma Yöneticisi Endeksleri (PMI’ler), Mart ayının prestijiyle tam bir yıl boyunca 50-kritik çizgisinin altında kaldı. Çin’de PMI, Şubat ayında gözlenen hafif bir iyileşmenin ardından Mart ayında 50 seviyesinin altına geriledi.

– Tedarikçi tedarik süreleri için PMI, hava kargosu üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olma eğiliminde olan yüksek stok seviyelerine işaret ediyor.

– Küresel mal ticareti Şubat ayında %2,6 azaldı; bu, önceki aya göre -%1,0 oranında daha hızlı bir düşüş oranıydı.

IATA Genel Müdürü Willie Walshsöz konusu: ” Hava kargo zorlu bir ilk çeyrek geçirdi. Genel talep, Şubat ayında COVID-19 öncesi seviyelerin altına düştü ve hava kargo talebinin ana itici güçlerinin göstergeleri zayıf veya birden fazla kez zayıflıyor. Ticaret ortamı sıkıntılı olsa da bazı iyi haberler var. Havayolları, verimin yüksek kalması ve yakıt fiyatlarının olağanüstü yüksek seviyelerden ılımanlaşması ile dalgalanma ile başa çıkmak için yardım alıyor. Geleceğe bakıldığında, G7 ülkelerinde enflasyonun düşmesiyle birlikte politika yapıcıların ekonomiyi soğutmaya yönelik tedbirleri gevşetmesi ve bunun talebi canlandırması bekleniyor.”

Mart Bölgesel Performansları

Asya Pasifik

Asya-Pasifik havayollarının hava kargo hacimleri 2023 Mart’ta 2022’nin aynı ayına göre %7,3 azaldı. Bu, Şubat ayına göre performansta hafif bir düşüş (%-5,4) oldu. Talepteki düşüş, Çin’in Ocak ayında yeniden açılmasının ardından bölgedeki hava kargo trafiğinin henüz istikrar kazanmadığını gösteriyor. Bölgedeki kullanılabilir kapasite Mart 2022’ye göre %23,6 arttı.

Kuzey Amerika

Mart 2023’te kargo hacimleri 2022’nin aynı ayına göre %9,4 düşüşle Kuzey Amerika taşıyıcıları tüm bölgeler arasında en zayıf performansı bildirdi. Bu, Şubat ayına kıyasla performansta bir düşüş oldu (%-10,3). Kuzey Amerika ile Avrupa arasındaki yarı yolda transatlantik rota, Mart ayı boyunca artan bir oranda trafik düşüşü gördü. Kapasite Mart 2022’ye göre %0,4 arttı.

Avrupa

Avrupalı ​​taşıyıcılar, talepte bir önceki aya göre en önemli iyileşmeyi Mart ayında gördü. Bölgedeki havayollarının hava kargo hacimleri 2023 yılı Mart ayında 2022 yılının aynı ayına göre %7,8 azaldı. Bu, Şubat ayına göre performansta bir iyileşme (%-15,9) oldu. Bölgedeki havayolları Ukrayna’daki savaştan etkilenmeye devam ediyor. Kapasite Mart 2023’te Mart 2022’ye göre %8,8 arttı.

Orta Doğu

Orta Doğulu taşıyıcılar, Mart 2023’te kargo hacimlerinde yıllık %5,5’lik bir düşüş yaşadı. Aynı zamanda, bir önceki aya göre düşüş (%-7,1) ile karşılaştırıldığında iyileşme oldu. Orta Doğu-Avrupa rotalarına olan talep son aylarda artış göstermiştir. Kapasite Mart 2022’ye göre %9,7 arttı.

Latin Amerika

Latin Amerika taşıyıcıları, performansta aylık bazda düşüş bildirmelerine rağmen, Mart ayında tüm bölgeler arasında en güçlü performansı sergiledi. Bölgedeki taşıyıcılar, Mart 2023’te kargo hacimlerinde Mart 2022’ye kıyasla %5,3 düşüş bildirdi. Bu, %2,9 düşüş görülen Şubat ayına kıyasla performansta bir düşüş oldu. Mart ayında kapasite 2022’nin aynı ayına göre %12,9 arttı.

Afrika

Afrika havayolları, Mart 2023’te kargo hacimlerinin Mart 2022’ye göre %6,2 azaldığını gördü. Bu, bir önceki aya göre (%-7,4) performansta bir iyileşme oldu. Özellikle Mart ayında Afrika’dan Asya’ya giden rotalarda kargo talebinde önemli bir artış yaşandı. Kapasite, Mart 2022 seviyelerinin %4,1 altındaydı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu